Zoek je een winkel in jouw buurt? Vul jouw zoekterm in en doorzoek de pagina!
Hoe word je het populairste wijnmerk ter wereld? Je begint met het geloof dat wijn nooit te serieus moet zijn en de overuiting dat als jij je hart volgt er geen beperkingen zijn aan het succes.
In 1965 stichtte de Californische wijnmaker Davis Bynum een wijn genaamd Barefoot Bynum Burgundy. Deze onconventionele naam verwees naar - wat anders - het persen van de wijnen met blote voeten.
We nemen een sprong in de tijd naar het jaar 1986. De zaken kwamen echt goed op gang toen de visionairs en ondernemers Michael Houlihan en Bonnie Harvey het roer overnamen. Zij doopten het bedrijf om in Barefoot Cellars en ontwierpen het logo met de voetafdruk. De ongedwongen naam en onze vrijgevochten mentaliteit werden al snel bekend en bezorgden ons heel wat fans.
Net zoals wij graag wijn maken, ondersteunen we graag mensen en goede doelen. Dit doen we al jaren en begon helemaal vorm te krijgen toen in 1990 onze eerste Barefoot Ambassadeur (Barefooter) Randy Arnolda zich bij ons aansloot.
Tot op de dag van vandaag vertegenwoordigt een enthousiast team van Barefooters onze onderneming in de hele wereld en helpt ons daarbij, aan de gemeenschap iets terug te geven - door liefdadigheidsevenementen, lokale events en non-profit samenwerkingen.
Toen Jen Wall in 1995 naar ons kwam, bood Barefoot slechts vier wijnen aan. Vandaag de dag zijn dat er meer dan 30 die hun kleurrijke voetafdruk in de wereld achterlaten.
In 1998, met de millenniumwisseling in het vooruitzicht hebben wij voor onze fans voor het eerst een Barefoot Bubbly geproduceerd. In 2013 kwam onze nieuwste productlijn, Barefoot Refresh, op de markt. Deze lichte wijnen met een kleine spritz passen perfect bij activiteiten in de open lucht zoals poolparty's, bezoekjes aan het strand en barbecuefeesten.
Nog een andere mijlpaal bereikten wij in 2005 toen wij deel werden van de E. & J. Gallo Winery en ons Barefoot Wine & Bubbly assortiment uiteindelijk op zes continenten konden aanbieden. Deze wereldwijde voetafdruk (alweer een mooie woordspeling!) heeft van ons een wereldbekend wijnmerk gemaakt.
Wij van Barefoot Wine & Bubbly kunnen nauwelijks geloven dat wij al 50 jaar fun op de teller hebben staan. En één ding is zeker: wij willen nog lang liefdadigheidsprojecten, die ons nauw aan het hart liggen, ondersteunen en wijnen maken die in een t-shirt beter smaken dan in een smoking.
Dit mag je opvatten als een compliment!
Deze site is bedoeld voor mensen ouder dan achttien. Als je deze website bezoekt, bevestig je daarmee dat je de leeftijd hebt waarop het jou wettelijk toegestaan is om alcohol te drinken in het land waar deze website bezocht wordt.
Trouwens, deze site gebruikt cookies. Als je verder gaat, stem je in met het gebruik van deze cookies. Als je meer wilt weten, kijk dan even bij ons cookie beleid.
Ons vakmanschap drink je met verstand
Oeps, je bent nog niet oud genoeg om de website te bezoeken!